ESF projekts

 

Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai / ESF projekts Nr.8.3.4.0/16/I/001

https://likumi.lv/ta/id/283625-darbibas-programmas-izaugsme-un-nodarbinatiba-8-3-4-specifiska-atbalsta-merka-samazinat-priekslaicigu-macibu-partrauksanu

 

Izglītības kvalitātes valsts dienests īsteno Eiropas Sociālā fonda projektu "Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai" - PuMPuRS (http://www.pumpurs.lv/), lai mazinātu to bērnu un jauniešu skaitu, kas pārtrauc mācības un nepabeidz skolu. Paredzēts iesaistīt vismaz 80 % pašvaldību, aptverot 614 vispārējās un profesionālās izglītības iestādes. Projekts veicina ilgtspējīgas sadarbības sistēmas veidošanu starp pašvaldību, skolu, pedagogiem un vecākiem, lai laikus identificētu bērnus un jauniešus ar risku pārtraukt mācības un sniegtu viņiem atbalstu.

Mērķgrupa:

  • vispārizglītojošo skolu skolēni no 5. līdz 12. klasei, kā arī 1.- 4. klases izglītojamie no 2021./2022. mācību gada 1. semestra
  • profesionālās izglītības iestāžu audzēkņi no 1. līdz 4. kursam (arī vispārējās izglītības iestāžu, kuras īsteno profesionālās izglītības programmas)

Ko iegūst skolēni?

Katram projektā “PuMPuRS” iesaistītajam skolēnam pedagogs vai psihologs semestra sākumā izveido individuālo atbalsta plānu, kurā izvērtē mācību pārtraukšanas riskus un paredz nepieciešamos pasākumus šo risku mazināšanai.

Rīgas 15.vidusskola ir iesaistījusies projektā “PuMPuRS” saskaņā ar projekta īstenošanas nosacījumiem un Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamenta noteikto kārtību. Šobrīd iesaistītajiem skolēniem iespējams saņemt šādu atbalstu: individuālas konsultācijas kādā no mācību priekšmetiem, atbalsta personāla konsultācijas, atbalsta konsultācijas labākai mācību priekšmetu apguves organizācijai (pedagogs, psihologs, sociālais pedagogs, pedagoga palīgs, speciālās izglītības pedagogs).

Projekta īstenošanas laiks: 03/2017 – 12/2023

 

Rīgas 15.vidusskolā 2017./2018.mācību gadā projekta uzdevumu īstenošanā iesaistījās 14 pedagogi, direktora vietniece izglītības jomā Vita Jurkeviča ir atbildīga par projekta īstenošanu skolā.

2017./2018.mācību gada I semestrī atbalsts sniegts 14 skolēniem un viņu vecākiem, II semestrī individuālie plāni ar nepieciešamajiem atbalsta pasākumiem sagatavoti un sniegts paredzētais atbalsts 15 skolēniem.

Sistēmisko atbalsta pasākumu ietvaros Projekts SAM 8.3.4. "Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai" (PuMPuRS) 2018.gada aprīlī astoņi projektā iesaistītie atbalsta personāla pārstāvji un skolas pedagogi piedalījās supervizores Sniedzes Sainsas vadītā supervīzijā, kas priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas (PMP) kontekstā ir uz atbalsta sniedzēju orientēta grupu konsultēšanas forma kurā, reflektējot par profesionālo darbību saistībā ar PMP risku atpazīšanu, prevenciju un intervenci, tās dalībnieki, paplašinās redzesloku par dažādām situācijām, pilnveidos prasmi sadarboties ar kolēģiem PMP situāciju risināšanā, labāk saprast izglītojamo, viņa problēmas un vajadzības, skolas sadarbības komandas ietvaros saskatīt inovatīvus risinājumus.

2018./2019.mācību gada I semestrī individuālās konsultācijas un atbalsts sniegts 38 skolēniem, II semestrī – 38 skolēniem:

2019./2020.mācību gada sākumā 24 skolas pedagogi apguvuši 12 stundu Mūžizglītības un kultūras institūta “VITAE” vadīto profesionālās pilnveides programmu, piedaloties darbnīcās par priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas pasākumu īstenošanu skolā.

2019./2020.mācību gada I semestrī individuālais atbalsts sniegts 43 skolēniem, II semestrī – 41 skolēnam.

2020./2021.mācību gada I semestrī individuālais atbalsts sniegts 16 skolēniem, no 2020.gada novembra, lai nodrošinātu valstī noteiktos epidemioloģiskās drošības pasākumus Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai, konsultācijas 7.-12. klašu skolēniem (no 2020.gada 6.decembra arī 5.-6.klašu skolēniem) organizētas attālināti, saskaņojot ar skolēnu vecākiem/aizbildņiem un saskaņā ar apstiprinātajiem individuālajiem atbalsta plāniem.

2020./2021.mācību gada II semestrī IAP sagatavoti un īstenoti 16 skolēniem attālināti, ievērojot valstī noteikto kārtību Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai.

2021./2022.mācību gadā sagatavoti IAP 16 skolēniem un 8 pedagogi iesaistīti projekta “PuMPuRS” darbā.

Skolā IAP gan klātienē, gan attālināti vispieprasītākie ir šādi atbalsta pasākumi:

1) individuālās konsultācijas mācību priekšmetā, galvenokārt, matemātikā un latviešu valodā;

2) konsultatīvais atbalsts palīdz skolēniem apgūt prasmes veidot pozitīvas attiecības ar apkārtējiem cilvēkiem, attīstīt savas spējas, motivēt sevi mācībām, izprast sevi un apkārtējos cilvēkus, plānot savu laiku sekmīgām mācībām.

 

No individuālo atbalsta plānu (IAP) izvērtējumiem:

“Individuālās konsultācijās ir iespēja komunicēt ar pedagogu, tieši saņemt paskaidrojumus un gūt pārliecību par savām prasmēm”;

“Nepieciešams turpināt atbalstu, jo attālinātā mācīšanās sagādā papildu grūtības, arī psiholoģiskas”.

“skolēnam individuālās konsultācijas labvēlīgā vidē, piemērotā tempā, būtiski palīdzēja sekmīgi mācīties…”

“skolēnam pieaugusi pašapziņa un spēja komunicēt”;

“skolēns labi spēj vadīt savas darbības, labāk koncentrēties mācībām, kļuvis komunikablāks”;

“individuālās nodarbības sekmēja programmas apguvi mācību priekšmetos, nostiprinājās zināšanas un skolnieks drošāk iesaistījās mācību stundās”;

“skolēns atbildīgi apmeklēja konsultācijas, latviešu valodas zināšanas ir ievērojami uzlabojušās, kļuvis pārliecinātāks un drošāks gan valodas lietošanā, gan citu mācību priekšmetu apguvē, gan saskarsmē ar apkārtējiem cilvēkiem”;

“nepieciešams turpināt konsultācijas, lai mācītos izprast sevi, disciplinēt un sekmīgi mācīties, iegūstot pamatizglītību”.