Iekļaujošā izglītība

Rīgas 15.vidusskolas  vīzija  “Garīgi bagāts, radošs un sociāli aktīvs skolēns, kas spēj veiksmīgi iekļauties mainīgajā mūsdienu sabiedrībā” pilnībā atbilst valsts Izglītības attīstības pamatnostādnēs teiktajam par “cilvēkorientētu izglītību”, 

t.i., kad  “īstenotā izglītības politika ir vērsta uz cilvēka personīgo izaugsmi …”.

Ievērojot Izglītības attīstības pamatnostādnēs, valsts izglītības normatīvajos dokumentos, Skolas attīstības plānā noteiktos mērķus, skolas piedāvātās licencētās izglītības programmas  un pedagogu uzkrātā pieredze dod iespēju ikvienam skolēnam mācīties atbilstoši savām spējām un vajadzībām, lai nākotnē kļūtu par pilntiesīgiem – izglītotiem un lojāliem – sabiedrības locekļiem.

Skolā mācās dažādu sabiedrības slāņu un dažādu tautību bērni. Lielākā daļa skolēnu dzīvo Rīgas pilsētas Latgales priekšpilsētā.  Skolā mācās arī, trešo valstu valstspiederīgie, un skolēni, kuri ieradušies kā bēgļi, patvēruma meklētāji  vai  kopā ar vecākiem pārcēlušies uz dzīvi Latvijā. Skolai ir izveidojusies laba sadarbība ar valsts, pašvaldības un sabiedriskajām institūcijām: Izglītības un zinātnes ministriju, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldi, pašvaldības Sociālo dienestu, Bāriņtiesu, Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldi un Rīgas pašvaldības policiju,  regulāri kopīgi veicot preventīvo darbu, kā arī risinot aktuālos jautājumus, lai nodrošinātu šo skolēnu mācību procesu.

Lai nodrošinātu atbilstošas visu izglītojamo daudzveidīgās vajadzības, palielinot ikviena izglītojamā līdzdalības iespējas mācību procesā, kultūrā un dažādās kopienās un samazinot izslēgšanas iespējas no izglītības un izglītības ieguves procesa, skolā strādā atbalsta personāls: speciālais pedagogs, psihologs, sociālais pedagogs, logopēds, medmāsa.

         Skolai ir pieredze darba organizācijā izglītojamiem (arī vidusskolā), kuriem dažādu iemeslu dēļ nepieciešams atbalsts mācībās, t.i.: 

1) skolēniem ar mācīšanās traucējumiem

• no 2010.gada tiek īstenota licencēta speciālās pamatizglītības mazākumtautību programma izglītojamajiem ar mācīšanās traucējumiem  (kods 21015621) 

2) skolēniem ar ilgstošām veselības problēmām 

• no 2006./2007.mācību gada skolā saskaņā ar valsts  (Ministru kabineta noteikumi Nr.253 “Kārtība, kādā organizējama ilgstoši slimojošu izglītojamo izglītošanās ārpus izglītības iestādes”) un pašvaldības normatīvajiem dokumentiem darbojas Ilgstoši slimojošo izglītojamo apmācības centrs, kura uzdevums ir nodrošināt skolēna, kurš ilgstoši slimo, mācības  saskaņā ar  vispārējās izglītības programmu vai tās veidu, pielāgojot individuālajām vajadzībām, Latgales priekšpilsētā un Centra rajonā dzīvojošiem mazākumtautību skolu skolēniem

3) skolēniem, kuriem piešķirta invaliditāte un nepieciešama asistenta palīdzība

• saskaņā ar Ministru kabineta noteikumi Nr.695 “Kārtība, kādā piešķir un finansē asistenta pakalpojumu izglītības iestādē”

4) skolēniem, kuri nesen ieradušies Latvijā (remigranti, bēgļi, trešo valstu valsts piederīgie, patvēruma meklētāji un skolēni, kuri kopā ar vecākiem ieradušies uz dzīvi Latvijā)

• saskaņā ar Izglītības likuma 3.pantu un Ministru kabineta noteikumi Nr. 488 "Kārtība, kādā nepilngadīgam patvēruma meklētājam nodrošina izglītības ieguves iespējas".

5) skolēniem no sociāli nelabvēlīgām ģimenēm

• Daļa šo skolēnu nāk no sociāla riska ģimenēm, kur ir nepietiekams materiālais nodrošinājums vai arī ģimenē ir tikai viens no vecākiem, liels skaits bērnu vecāku ir devušies strādāt algotu darbu ārpus Latvijas