Mājas lapu izveides kļūdas
Pats pirmais, ko ierauga mājas lapas apmeklētāji, tiek vērtēts viskritiskāk, gan lietošanas ērtuma, gan pārskatāmības ziņā. Un nemaz nepūlies mani sagaidīt ar „laipni lūdzam” baneri - tas ir pats par sevi saprotams! Ja tu mani negaidītu savā vietnē, tu taču nemaz nebūtu pūlējies to padarīt pieejamu tīmeklī!
Ikreiz, kad apmeklējam jaunu mājas lapu, mēs kaut ko meklējam. Lai kas tas arī būtu, mūsu prātos vienmēr kavējas jautājumi: „Vai esmu pareizajā vietā? Vai šeit es atradīšu to, ko meklēju?”
Saprotamā mājas lapā vissvarīgākā informācija, kas sniedz atbildes uz šiem jautājumiem, ir acīmredzama, skaidra un viegli uztverama. Tas nozīmē, ka tiek izmantoti sekojoši web dizaina tehnikas pamati:
- Novietojums: informācijai jābūt lapas augšpusē, lai tā tiktu ieraudzīta pirmā un būtu saprotams, ka tā ir svarīga;
- Izmērs: svarīgākās, nozīmīgākās un noderīgākās norādes jāpadara lielākas un pamanāmākas nekā mazāk svarīgā informācija;
- Kontrastējoši toņi un krāsas: jāizmanto spēcīgi kontrasti un/vai izteiksmīgas krāsas, lai izceltu informāciju, ko droši vien vajadzētu uzzināt pirmo;
Dažās mājas lapās nemaz netiek minēts, kam īsti vietne veltīta. Kas tad tev īsti ir jādara, ja esi nonācis kādā no šīm lapām? Tu taču nevēlies nodarboties ar minējumiem par to, kas īsti te notiek – tava vienīgā motivācija ir noskaidrot: „Vai esmu pareizajā vietā, lai iegūtu, ko vēlos?” Tātad, mājas lapas pirmais uzdevums ir atbildēt uz šo jautājumu. Neļaujies kārdinājumam mēģināt noturēt vietnē cilvēkus, kas patiesībā meklē ko citu. Viņi neuzkavēsies visai ilgi un neparādot savu piedāvājumu uzreiz, samazināsies vispārējais panākumu temps, jo tu riskē zaudēt cilvēkus, kas ieradušies, jo vēlas kaut ko no tā, ko tu piedāvā.
Ja vēlies izstrādāt sev modernu un profesionālu mājas lapu, tad labākais risinājums ir izvēlēties WordPress mājas lapu izstrādi, jo šī platforma ir vispopulārākā pasaulē un 25% no visām mājas lapām izmanto tieši WordPress.
Kā paskaidrot, ar ko tu nodarbojies
Tas ir ļoti vienkārši. tev tikai jānorāda:
- Kas ir tavs uzņēmums/pakalpojums;
- Ar ko tu nodarbojies;
- Kādiem klientiem
Izmanto tik daudz vārdu, cik nepieciešams – bet ne vairāk. Tātad labs ievads varētu būt: „SIA JUMIS ir mazs, ģimenes uzņēmums, kas nodarbojas ar jumta segumu uzklāšanu un ir palīdzējis apkārtnes iedzīvotājiem kopš 2010. gada.”
Kādus pakalpojumus vai preces piedāvājat?
Pēc tam, kad esi paskaidrojis, ar ko tu nodarbojies, nepieciešams koncentrēties uz to, kādēļ klientam tas ir svarīgi. Atceries, kad es apmeklēju tavu vietni, es cenšos noskaidrot, vai tur atrodams man vajadzīgais. Tātad mājas lapai būtu jākoncentrējas uz to, ko man – apmeklētājam – interesē, nevis uz to, kas interesē tev. Protams, visām mājas lapām ir savi mērķi, taču labākais veids, kā to sasniegt, ir palīdzot sasniegt apmeklētājiem viņu mērķus – jo labāk tu spēsi to paveikt, jo vairāk cilvēku atgriezīsies tavā vietnē, izplatīs saites uz tavu lapu un ieteiks to citiem. Visveiksmīgākajās lapās atrasti risinājumi, kas apmierina abas puses, paturot cilvēkus vietnē, sniedzot tiem to, ko tie vēlas pietiekami ilgi, lai vietne piepildītu savus mērķus. Veidojot vietnes saturu, beidz piespiest klientu un mēģini atrast to, kas tam interesē. Uz mērķi orientēts web dizains nodrošina lieliskas tehnikas un instrumentus, kas palīdzēs šajā procesā, taču tu vienmēr varēsi sasniegt vajadzīgo rezultātu, ja paturēsi prātā, ko cenšas paveikt apmeklētājs.
Izskaistināta grafika
Mēs visi esam apmeklējuši mājas lapas, kas balstās uz milzīgu standarta attēlu vai grafiku sprādzienu, kam būtu jāpārliecina un jāuzlabo pirmais iespaids, taču parasti tas tā nenotiek. To es dēvēju par „izskaistinātu grafiku”.
Es noteikti uzskatu, ka pareizā satura mēdiju izmantošana, lai nodotu savu ziņu, ir ļoti svarīga. Tekstam ir savas stiprās puses, tas nodod informāciju ļoti ātri un precīzi. Arī attēli var sniegt pareizo „vieglās” informācijas apjomu vai augstu sarežģītas informācijas līmeni grafika, tabulas vai diagrammas veidā.
Taču, veidojot zīmola pieredzi – vai saprotamu mājas lapu – izmantoto vizuālo materiālu atlasei jābūt ticamai.
Piemēram, neizmantojiet standarta attēlu ar spīdīgu stiklotu debesskrāpi, ja tavs uzņēmums patiešām neatrodas šādā vietā. Pierādījumi tavā mājas lapā, kas palīdz veidot „mēs esam tādi un tam mēs ticam...” ziņu, jāveido no ticamām un patiesām ziņām.
Slikti veidota lapa
Tagad mēs pievēršamies tehniskajiem apsvērumiem, bet man jāsaka, ka zemas kvalitātes lapa ir viens no svarīgākajiem faktoriem, kas var ietekmēt tās panākumus.
Protams, meklētājprogrammu optimizācija ir viens no galvenajiem mājas lapas uzlabošanas apsvērumiem, kam būtu jāveicina, nevis jākavē tava zīmola attīstība.
Tātad mājas lapai vajadzētu būt labai satura-atzīmju proporcijai, labi uzrakstītam virsrakstam un meta aprakstu birkām un atbilstošajam saturam jāparādās avota virsrakstā.
Inline stila un izkārtojuma tabulu izmantošana, stila un koda atšķirību no atzīmēm trūkums un ne semantisks HTML var būtiski mazināt iespēju, ka apmeklētājs kārtīgi izpētīs vietni.
Slikti veidota lapa:
- lēni ielādēsies;
- būs grūti pieejama ar citu mēdiju (piem., mobilo telefonu) palīdzību;
- būs grūti pieejama cilvēkiem ar invaliditāti, kas izmanto ekrāna lasītājus vai palielinātājus;
- laika gaitā to būs grūti labot un pārveidot;
- utt.
Mājas lapa tiek veidota
Klasiskās, oldschool pagaidu lapas ir „Mājas lapa tiek veidota” vai „Drīzumā” norādes. Ikreiz, kad sastopies ar kaut ko tādu tu nodomā: „Vietne nav pabeigta, tātad diezin vai es te atradīšu to meklēju!” Web dizaineriem vajadzēja pāris gadus lai saprastu, ka tas ir muļķīgi un bezjēdzīgi.
Neveidojiet ziņu lapu, ja neplānojat regulāri to atjaunot
Ja kāds no klientiem man lūdz izveidot ziņu sadaļu, es vienmēr pajautāju viņiem, cik bieži jaunumu sadaļa tiks papildināta. Ja atbilde ir „reizi ceturksnī”, es parasti paskaidroju, ka viņiem nav nepieciešama ziņu saite galvenajā lapā.
Ja tev nav daudz jaunumu, ar ko dalīties, daudz labāks risinājums ir savā mājas lapā publicēt tikai dažas atsevišķas rindkopas, nekā izveidot veselu sadaļu, kurā nekā nav. Vismaz tādā gadījumā ziņu sadaļa pastiprina sākotnējo iespaidu, ka tavs uzņēmums ir dzīvs un darbīgs. Pie tam tu novērsīsi neizbēgamo vilšanās sajūtu, ko piedzīvos meklētājs, nospiežot ziņu sadaļu un atrodot vienīgi preses relīzi no 2008. gada (un tajā brīdī nodomājot – tu droši vien uzminēji – „Izskatās, ka šis uzņēmums vairs nedarbojas... Te nu es neatradīšu to, ko meklēju. Kur it tā sasodītā „atpakaļ” poga?).