Mājas lapas izveide un analīze

Piektdiena, 04 Maijs 2012
Mājas lapas izveide un analīze

Būvējot māju, pirmais, kam jāpievērš uzmanība, ir tās pamati. Lai noteiktu pašreizējos mājas lapas trūkumus, tev jāveic pilnīga analīze un jāpārliecinās, ka itin nekas nav atstāts novārtā. Galu galā, tu taču negribi pārskatīt to visu divas reizes, vai ne? Kad būsi pārlūkojis visus zemāk uzskaitītos punktus, tev būs radusies skaidrība par to, ko nepieciešams mainīt, lai uzlabotu koncentrēšanos uz tavas mājas lapas mērķiem.

Šodien WordPress ir populārākā satura vadības sistēma, jo 25% no visām mājas lapām izmanto WordPress platformu. Ar WordPress mājas lapas izveidot ir ātrāk un lētāk, kā arī lapas var viegli atrast ar Google meklētāju.

Klientu interese/Pārdošana

Ja mājas lapa rada problēmas, kas saistītas ar klientu intereses/pārdošanas samazināšanos, visticamāk tai nepieciešami kādi uzlabojumi vai pat rekonstrukcija.

Pirmkārt, tavai mājas lapai vienmēr jābūt svaigai – tev regulāri jāatjauno tajā pieejamā informācija, attēli vai animācijas, lai tās apmeklētājam nerastos iespaids par rutīnu. Ja nepieciešams atsvaidzināt tavu galveno mājas lapu, iespējams ir nepieciešams pievienot blogu vai ziņu sadaļu, kas sniegs kaut ko jaunu. Aplūko mājas lapas, kas piedāvā līdzīgus pakalpojumus un noskaidro, kādas ir to kļūmes, kas tām trūkst un ko tu varētu piedāvāt ar savas mājas lapas palīdzību.

Paplašināšanās

Ja tava mājas lapa aug un paplašinās, tev nepieciešams pārliecināties, ka tā joprojām atbilst tavam mērķim. Pievienojot jaunas programmas un pakalpojumus, tev jāņem vērā informācijas organizācija. Audio un video informācijas pievienošana padarīs vietni autentiskāku un ļaus paplašināt uzņēmējdarbību, neveicot ievērojamu mājas lapas rekonstrukciju. Atceries, ja tu maini savas mājas lapas fokusu vai produktus/pakalpojumus, ko pārdod, tev būs nepieciešams rekonstruēt mājas lapu.

Interneta pārlūku savietojamība

Ir ieteicams pārbaudīt, vai tava mājas lapa ir savietojama ar visiem populārākajiem interneta pārlūkiem. Sērfojot internetā bieži vien nākas saskarties ar mājas lapām, kas nav savietojamas ar dažādiem pārlūkiem un katrs pārlūks lasa lapu citādi. Šis ir ļoti svarīgs aspekts, jo šādi tu riskē zaudēt lielu daļu klientu. Tu vari pievienot mājas lapai visdažādākos tingel-tangeļus, taču tev jāpārliecinās, ka šādi tu nesamazini savas auditorijas apmērus, izveidojot kaut ko tādu, ko apmeklētāji nevar aplūkot. Adobe Browserlabs nodrošina web dizaineriem to mājas lapu renderēšanu dažādos pārlūkos un operētājsistēmās pēc to pieprasījuma. Izmantojot šo pakalpojumu, tomēr paturi prātā, ka interaktīvā testēšana joprojām jāveic manuāli.

Atbrīvojies no juceklīga satura

Palūkojies uz savu mājas lapu tā kārtīgāk un atbrīvojies no nevajadzīgajām detaļām, kas varētu garlaikot klientu. Bieži vien mums šķiet, ka dažādu produktu apraksti varētu likties pievilcīgi, tomēr vēlāk saprotam, ka tiem pietrūkst svarīgas informācijas, kas liktu mums šos produktus iegādāties.
Mājas lapas rekonstrukcija ir jāveic samērā bieži, lai nodrošinātu tās efektivitāti ilgtermiņā. Mājas lapas atjaunošana, uzlabošana, vienmēr piedāvājot apmeklētājiem kaut ko jaunu un izmantojot jaunākās tehnoloģijas nevis vienkāršu cieto kodēšanu (hard-coding), ļaus tev izveidot uzņēmumu, par kādu vienmēr esi sapņojis. Kā teicis Leonards da Vinči: “Vienkāršība ir augstākā ģenialitātes forma.”

Novecojusi informācija

Ja tava mājas lapa pastāv jau pāris gadu un satura izmaiņas ir bijušas pavisam nelielas un tā nav paspilgtinājusi tavu klātbūtni tiešsaistē, tev nepieciešams atsvaidzināt lapas saturu, veikt vienkāršu meklēšanas rīku optimizāciju (SEO) vai varbūt vajadzīga pilnīga rekonstrukcija. Vislabāk sākt ar sava uzņēmuma mērķu izvērtēšanu un noskaidrošanu, kā tava mājas lapa var palīdzēt to sasniegšanā. Tiklīdz būsi to sapratis, vajadzīgo izvēli veikt būs vienkārši.

Lietotājiem draudzīgs interfeiss

Kad cilvēki apmeklē tavu mājas lapu, vai viņiem izdosies atrast meklēto ar mazāk nekā trim peles klikšķiem? Ja tava atbilde uz šo jautājumu bija nē, tava mājas lapa varētu nebūt lietotājiem draudzīga. Mājas lapas mērķis ir palīdzēt atrast meklēto informāciju, cik ātri vien iespējams. Jo mazāk barjeru, jo labāka būs lietotāja pieredze.

Profesionāls izskats

Lai gan saturs ir tīkla pasaules valdnieks, lielāka daļa moderno interneta lietotāju izvēlas uzņēmumus, balstoties uz to mājas lapu izskatu. Ja tā spēj nodrošināt saskari ar uzņēmuma mērķauditoriju un veiksmīgi atspoguļot zīmolu, tu esi vairākus soļus priekšā lielai daļai internetā sastopamo uzņēmumu.

Rekonstrukcija

Ja pēc iepriekšējās informācijas izlasīšanas tev šķiet, kas kāda no minētajām problēmām kavē tavas mājas lapas veiksmīgu darbību, tās rekonstrukcija vai satura pārveidošana var palīdzīt tava uzņēmuma virzībai. Šī ir tava iespēja sākt visu no jauna! Izmanto šo iespēju, lai atjaunotu lapas izskatu, uzlabotu satura izvietojumu un navigāciju lapā, kā arī pilnveidotu lapas apmeklētāju pieredzi. Ja esi gatavs izmēģināt kaut ko atšķirīgu, tu varēsi palielināt sava zīmola atpazīstamību, lapas apmeklējumu skaitu un klientu interesi.

Man gan tevi jābrīdina, ka tikai no tu vari noteikt sava uzņēmuma vajadzības un izmantot tās, balstoties uz zemāk sniegtajām norādēm. Ir pieejami divi lieliski raksti Good Designers Redesign, Great Designers Realign (Labi dizaineri rekonstruē, lieliski dizaineri pārplāno) un Redesigning Your Own Site (Savas mājas lapas rekonstrukcija), kas sniegs tev vairāk informācijas, ja gatavojies rekonstruēt savu mājas lapu, vai arī esi nolēmis to pārplānot. Tas gan nav plāns, kuru soli-pa-solim izpildot, tu iegūsi miljoniem jaunu klientu. Taču tas ir lielisks raksts, kas palīdzēs tev koncentrēties uz būtiskāko rekonstrukcijas laikā.