Lapas izpēte un mērķu noteikšana

Piektdiena, 09 Decembris 2011
Lapas izpēte un mērķu noteikšana

Par šo fāzi tev jādomā no lietotāja skatu punkta. Kā tu gribētu, lai tavas lapas apmeklētāji redz tavu mājas lapu? Ir vērtīgi apsvērt mājas lapas mērķus, lai sagatavotos lietotāju reakcijai un tava dizaina lietošanas ērtumam. Vai vēlies apmeklētājus pārsteigt, informēt vai rosināt to ziņkāri? Apmeklētāju reakcija ir ļoti nozīmīga tavas mājas lapas panākumu daļa. Nav svarīgi, vai tavs budžets ir liels vai mazs, fakts paliek fakts – izpēte ir mājas lapas veidošanas pamatā. Nav prātīgi remontēt mašīnu, braucot ar to. Tiklīdz zināsi, kas tev patīk un nepatīk, būs vienkāršāk virzīt savu projektu. Viens no veidiem, kā izprast mijiedarbību ar lietotājiem, varētu būt tādu pakalpojumu kā crazyegg izmantošana, kas palīdzēs saskatīt karstos punktus, kur lietotāji uzklikšķinājuši visbiežāk. Tas palīdzēs tev noteikt, vai lietotāji meklē un aplūko visu, ko tu gribētu, lai tie redz.

  • Veiksmīgas mājas lapas mērķi
    Pirms sāc plānot savu mājas lapu, pārliecinies, ka tev ir skaidrs, ko tev nozīmē panākumi. No tevis uzstādītajiem mājas lapas mērķiem ir atkarīgas plānošanas, dizaina un reklāmas stratēģijas.
  • CSS galeriju saraksts
    Šis ir lielisks avots, kur iespējams atrast visas pieejamās web galerijas. Tu vari pārmeklēt tūkstošiem sarakstu vai par samaksu reģistrēt pats savu mājas lapu.

Mājas lapas mērķi

Tīkla pasaule ir nebeidzama sacensība, lai iegūtu vairāk apmeklētāju, konversijas un peļņas no ieguldītā kapitāla. Ja tu nezini, kādi ir tavi mērķi, tu nevarēsi izveidot veiksmīgu un piesaistošu mājas lapas dizainu. Kāds ir tavs mērķis? Ko tu vēlies, lai tavi apmeklētāji darītu? Lai gan vienotas atbildes nevar būt, jo katrs uzņēmums ir citāds, ir prātīgi apkopot savas vajadzības, pirms lapas būvēšanas.
Prātīgs pirmais solis būtu pierakstīt visus savus mērķus un sakārtot tos trīs grupās: primārie, sekundārie un papildus. Primārie mērķi ir tava uzņēmuma panākumu pamatā un tiem būtu jāsaņem visvairāk uzmanības rekonstrukcijas procesa gaitā. Sekundārie mērķi nespēs sagraut vai uzlabot tavu uzņēmumu, bet tie tāpat ir svarīgi uzņēmuma attīstībai. Papildus mērķi nav ļoti būtiski. Tev būtu ieteicams izslēgt šis mērķus un koncentrēties uz svarīgākajiem jautājumiem. Pārāk daudz mērķu padarīs visu procesu juceklīgu un paildzinās tā izpildi.

Apmeklētāju reakcija

Jo pievilcīgāka ir tava mājas lapa, jo labāk tev veiksies. Iepriekš jau esam minējuši, ka vidēji interneta lietotājs spēj noturēt uzmanību 8 sekundes. Nesenā Akamai Technologies veiktā pētījumā tika ziņots, ka šis skaitlis ir samazinājies līdz 4 sekundēm. Lietotāji spēj noturēt uzmanību īsāku laika sprīdi vienīgi tādēļ, ka pieejams tik daudz informācijas. Ja liksi lietotājiem pārāk ilgi domāt par to, kā atrast nepieciešamo, iespējams šis lietotājs nekad neatgriezīsies.
Pārlūko internetā pieejamās mājas lapas un pievērs uzmanību jaunām un interesantām mājas lapām ar lietotājiem draudzīgiem interfeisiem (navigāciju, izskatu un sajūtām). Lielisks iedvesmas avots ir Creamy CSS, Best Web Gallery vai citas interneta galerijas, kas norādītas papildus informācijas sadaļā. Ja tu izveidosi pievilcīgu dizainu, būs lielāka iespēja, ka apmeklētāji labāk uztvers tavu misiju vai vēlēsies iegādāties tavu produktu/pakalpojumu.

Lietošanas ērtums

Nemēģini koncentrēties uz visiem tīkla lietotājiem, jo laiks tiks izmantots daudz labāk, ja koncentrēsies tieši uz saviem lietotājiem un to vajadzībām. Internetā sastopami visdažādākie cilvēki: bērni, jauni pieaugušie, pieaugušie, vecāki cilvēki, akli lietotāji, lietotāji ar lēnu interneta pieslēgumu, tīkla guru, lietotāji, kas nav tehniski izsmalcināti utt. Lai gan savu lietotāju vajadzības vari apmierināt ar precīzu atzīmju palīdzību, taču arī dizainam ir liela nozīme. Izmanto šo lielisko rakstu par Lietošanas ērtuma ietekmi , kas sniegs tev noderīgas lietošanas ērtuma norādes visām vajadzībām. Paturi prātā savu mērķauditoriju, kas sāc strādāt pie vietnes mijiedarbības, izstrādājot navigāciju, veidlapas un pievienojot mēdijus.